Introduktion
Her kan du finde de elementer, der er særlige for TryghedsGruppen, som er største aktionær i Tryg og står bag TrygFonden.
Danske kunder i Tryg og Alka er medlemmer af TryghedsGruppen og har stemmeret til repræsentantskabet, som er TryghedGruppens øverste myndighed. Her besluttes bl.a. om TryghedsGruppen udbetaler bonus til medlemmerne, som typisk vil svare til 5-8% af det, der er betalt i præmie for året før. Repræsentantskabet beslutter derudover fx TrygFondens strategi og den økonomiske ramme for TrygFondens arbejde. Som medlem kan man også stille op til valget i sin region, hvor der afholdes valg hvert 5. år.
Læs mere her om medlemskab af TryghedsGruppen.
Farver
TryghedsGruppen har corporate rød og corporate blå som primærfarver. De primære farver bruges i al corporate kommunikation.
Den sekundære farvepalet kan bruges til infografikker. Den medlemsgrønne bruges specifikt til medlemskommunikation og kampagner målrettet TryghedsGruppens medlemmer.
Corporate blå bruges aktivt for at styrke TryghedsGruppens brand. Den blå farve kan eksempelvis dominere i overskrifter og på infografikker, hvor den kombineres med rød som på nedenstående eksempler.
Medlemsfarve
Når TryghedsGruppen kommunikerer om medlemsrelaterede emner, som eksempelvis valg, bruger vi aktivt medlemsgrøn fra den sekundære farvepalet.
Hvis der både kommunikeres om medlemmer og TrygFondens almennyttige aktiviteter kombineres medlemsgrøn med corporate rød.
I alt andet medlemskommunikation kombineres medlemsgrøn med corporate blå og kan bruges til overskrifter, fuldflades baggrundsfarver og ikoner.
Tryksager
I tryksager, som er udsendt af TryghedsGruppen, er corporate blå og rød de gennemgående farver. Ved kommunikation om bonus er corporate blå den primære farve; når formidling om TrygFondens arbejde er det den primære røde, som supplerer den blå farve. Den sekundære farvepalet kan benyttes til infografik, og TryghedsGruppens medlemsgrønne bruges til indhold, der omhandler medlemsrelaterede emner.
Sociale medier
På sociale medier, hvor pladsen er trang, bruger vi det forkortede logo.
Vi bruger samme profilbillede/logo på alle vores sociale medier for at skabe sammenhæng på tværs af kanaler og styrke genkendeligheden hos vores følgere.